Hyppää sisältöön

Viestintä

06_Viestintä_Headerkuva

Yrityksen ilmastoteoista ja tavoitteista viestimällä yritys pystyy osoittamaan ympäristövastuullisuuttaan ja rakentamaan imagoaan. Jo nykyisistä toimista näkyvämmin viestiminen kertoo siitä, että yritys on ajan hermoilla. Asiakkaat ovat entistä kiinnostuneempia yrityksen vastuullisuudesta ja ympäristöasioista. 

Miksi

  • Ulostulo laajemmalla rintamalla saa yleensä enemmän näkyvyyttä
  • Luodaan myönteistä kuntakuvaa yhdessä

Mistä

  • Asetetuista tavoitteista
  • Toimista tai tuotteiden hiilijalanjäljen pienentämisestä
  • Vaatimuksista toimittajille ja yhteistyötahoille
  • Osallistumisesta hankkeisiin tai verkostoihin
  • Yrityksen sertifioiduista laatujärjestelmistä tai ympäristömerkeistä
  • Myös ongelmista ja haasteista 

Miten

  • Yleistajuisesti ja konkretisoiden. Usein käytännön esimerkit tehdyistä toimenpiteistä ja saavutetuista vaikutuksista kiinnostavat.
  • Konkretisoi päästövähennysten suuruusluokka: mitä luvut tarkoittavat käytännössä?

Kenelle

  • Asiakkaille ja kuntalaisille
  • Yhteistyökumppaneille
  • Henkilöstölle
  • Medialle ja suurelle yleisölle

Millä kanavilla

  • Verkoston omat kanavat (verkkosivut, some-kanavat)
  • Kunnan tarjoamat kanavat (kunnan verkkosivut, some-kanavat, printtijulkaisut, ulkomainonta)
  • Yritysten oman viestinnän ja markkinoinnin hyödyntäminen
  • Yhteiset viestintäkampanjat (projektiluonteinen, rahoitusta mahdollista hakea myös ulkopuolelta)
  • Uutiskirjeet
  • Yhteinen alusta tai foorumi

Vinkkejä

  • Päästömittarilla voi konkretisoida, mitä erisuuruiset päästövähennykset käytännössä tarkoittavat (lentomatkoina, autoiluna tai asuntojen energiankulutuksena).
  • Tee kestävän kehityksen yhteiskuntasitoumus (Sitoumus 2050)

 

Julkaistu 14.12.2020 klo 14.33, päivitetty 14.12.2020 klo 11.00
  • Tulosta sivu